ניתוחים אף וסינוסים

 ניתוחי אף וסינוסים הינם שכיחים. התלונות העקריות הינן חסימה אפית, נזלת טורדנית וארועים חוזרים של סינוסיטיס (דלקת בסינוסים).
חסימה אפית ונזלת טורדנית נגרמים לרוב עקב נפיחות של ריריות האף וסטיית המחיצה.
הטיפול המומלץ כולל ברור אלרגי וטיפול תרופתי שפעמים רבות יעיל. כאשר הטיפול התרופתי נכשל – יש לשקול התערבות ניתוחית. הטיפול המומלץ בהתאם לממצאי הבדיקה כולל פעמים רבות ניתוח משולב של קיצור קונכיות האף (ריריות האף) וישור המחיצה. זהו ניתוח שכיח ויעיל עם מעט סיבוכים.
רכזתי מספר שאלות שכיחות בנושא עם דגש על שימוש בטכנולוגיה חדשה יחסית הקרויה קובלציה ומבוססת על פלסמה:
 
·        מדוע האף סתום?

ישנן מספר סיבות לאף סתום כאשר הסיבות הנפוצות הן קונכיות אף מוגדלות, ופגיעה במנגון כיווץ העורקים של רירית האף.

 

·        מהן קונכיות האף?
קונכיות האף הן עצמות קטנות, הנמצאות בחלל האף ומכוסות ברקמה. תפקידן של הקונכיות הוא סינון האוויר הנכנס, שמירה על לחות מאוזנת , חימום האוויר ויצירת מערבולת אוויר. כאשר יש פגיעה במנגנון זה הרקמה המכסה את הקונכיות מתעבה ומצרה את מעבר האוויר וגורמת לקשיי נשימה ולאף סתום.

 

·        מהם יתרונות טכנולוגית Coblation פלסמה בטיפול באף סתום ונזלת כרונית?


הטיפול בטכנולוגית  Coblation פלסמה הינו טיפול פיזיולוגי המחזיר לתפקוד תקין את מנגנוני האף.  טכנולוגית Coblation פלסמה מאפשרת הסרת רקמות עודפות ללא פגיעה ברקמות סמוכות ואינה עושה שימוש בחום.   בנוסף אין צורך בחבישה פנימית (טמפונים) לאחר הפעולה כמקובל בפעולות ניתוחיות מסורתיות.

 

·        במה שונה הטיפול הפיזיולוגי Coblation  פלסמה מניתוחים מסורתיים?
לקונכיות ולרירית האף תפקידים חשובים בתהליך הנשימה. בניתוח המסורתי מקובל לכרות את הקונכיות ואת הרירית העודפת.  לאחר הניתוח נדרשת חבישה פנימית (טמפונים) אשר עשוייה לגרום לתחושת אי נוחות למטופל.  כריתת הקונכיות והרירית עשויות לפגוע במנגנוני האף ובאיכות הנשימה. בנוסף הופעה של יובש כרוני עשויה להתפתח כתוצאה ממהלך הניתוח המסורתי.

 

·        אני סובל מאף סתום האם אני מתאים לטיפול Coblation פסלמה?
על טיפול פרטני יש להוועץ עם הרופא המטפל. ככלל טכנולוגיית קובליישן פלסמה מתאימה למגוון רחב של טיפולים באף סתום.

 

·        האם ניתן לבצע טיפול פיזיולוגי Coblation פלסמה במקום ניתוח יישור מחיצה?
במקרים רבים סטיית המחיצה אינה המקור המרכזי לחסימת מעבר האוויר ולכן ניתן לטפל בהצלחה באף סתום ונזלת כרונית בהצלחה בעזרת טיפול פיזיולוגי
Coblation פלסמה.

 

·        האם ניתן לשלב ניתוח יישור מחיצה יחד עם פעולה פיזיולוגית Coblation פלסמה?
מרבית המקרים של אף סתום וסטיית מחיצה הם כתוצאה של קונכיות אף מוגדלות.  סטיית מחיצה קדמית חוסמת את מעבר האוויר וכתוצאה מכך ישנה פגיעה ברירית האף שגורמת להגדלתה.  כאשר מיישרים את המחיצה חשוב מאוד לטפל גם בריריות האף כדי לאפשר מעבר אוויר וגם להחזיר לתפקוד תקין ריריות האף.  אכן מומלץ לשלב בניתוח יישור מחיצה ופעולה פיזיולוגית של Coblation פלסמה לטיפול בקונכיות ובריריות האף. 




בניית אתרים Blacknet.co.il