ניתוחי שקדים ואדנואידים

ניתוחי שקדים שכיחים מאוד בילדים ומבוגרים עם הפסקות נשימה בשינה ובמקרים של דלקות חוזרות בשקדים.  אדנואידים  (קרוי גם שקד שלישי או "פוליפים")  נמצאים בחלק האחורי של האף. ניתוחי אדנואידים משולבים לעיתים עם ניתוחי שקדים ומבוצעים במקרים בהם האדנואיד מוגדל וחוסם את חלל האף, גורם לנזלת או לנוזלים באוזניים וירידת שמיעה.

קיימות טכנולוגיות שונות לכריתת השקדים והאדנואידים – לרוב משתמשים במכשירים ללא חום  (cold knife )  או במחט חשמלית (דיאטרמיה). בשנים האחרונות אני מעדיף שימוש בטכנולוגית Coblation  פלסמה  (קובלציה) – המאפשרת הסרת רקמות ללא שימוש בחום.  ה- הקובלציה  עושה שימוש בנוזל מוליך חשמליות אשר מאיץ חלקיקי הנוזל ויוצר "פלסמה".  תנועת החלקיקים מאפשרת הסרת רקמות באופן מיידי וסלקטיבי, ללא חום תוך שמירה על רקמות סמוכות. מנגנון הפעולה של טכנולוגית הקובלציה הנו פטנט בלעדי.  הטכניקות המסורתיות כגון: מכשירי גלי רדיו, דיאטרמיה ומכשיר לייזר מבוססים על מנגנון של הפיכת אנרגיה לחום רב והרס הרקמות. טכנולוגית Coblation פלסמה פתחה  אופקים חדשים בפני רפואת אף-אוזן-גרון.


 
 
 
 
 
 
 
כריתת שקדים בעזרת טכנולוגית הקובלציה

 

 

כריתת שקדים  הנו הניתוח השכיח ביותר בתחום אף-אוזן-גרון. ניתוח השקדים מבוצע לרוב על רקע של דום נשימה בשינה אצל ילדים.  הבעיות המרכזיות בניתוחי שקדים הם:

·        עיכוב בחזרה לשגרה- הפסד ימי עבודה ולימודים

·        כאבים

·        דמם

·        חזרה לאכילה

·        התייבשות

·        צריכת שירותי בריאות

·        שימוש במשככי כאבים.

 

 

מחקרים שהתפרסמו בנושא ניתוח הסרת שקדים בטכנולוגית הקובלציה  מחזקים את הטענה כי הטכנולוגיה הנה בטוחה, מאפשרת לקצר באופן משמעותי את משך ההחלמה מניתוח שקדים ומקטינה את הסיכון לסיבוכים לאחר הניתוח.

 

יתרונות הקובלציה  פלסמה בניתוח הסרת השקדים מאפשרים:

 

·        רמת כאב נמוכה

·        צריכה מופחתת של משככי כאבים

·        אין צורך במתן אופייטים

·        חזרה מהירה לאכילה

·        פחות סיבוכים לאחר הניתוח

·        חזרה מהירה לפעילות יומיומית מבטיחה הפחתת הסיבוכים לאחר ניתוח הסרת שקדים. שעור הדימום עומד על פחות מ-1% - נמוך משמעותית בהשוואה לטכניקות מסורתיות.

 

 


 

טכנולוגית פלסמה בניתוחי הסרת אדנואידים

 

 

טכנולוגית הקובלציה  יעילה גם בניתוח הסרת אדנואידים. הטכנולוגיה מאפשרת הסרה מבוקרת, מוחלטת וסלקטיבית במידת הצורך, של רקמת האדנואידים ללא דימום. מיתרונותיה של הטכנולוגיה בשימוש באינדיקציה זו:

·        הסרה מלאה של רקמת האדנואידים גם Choanal Adenoid

·        הסרה מבוקרת במקרים של חיך שסוע או בעייתי

 

 

 

בטכניקות המסורתיות עשויה להישאר רקמת אדנואידים אשר תחסום את מעבר האוויר ועשויה להוביל לניתוח חוזר ונרחב

 


 

 




בניית אתרים Blacknet.co.il